Volvo, V60 ile pazardaki iddiasını artırmak istiyor ancak karşısında BMW 3 ve Audi A4 var. Yeni Volvo V60 bu modellere karşı neler yapabilir ?
Station wagonlar sıklıkla gereksiz yük olarak görülmeleri nedeniyle her ne kadar hak ettikleri ilgiyi göremeseler de Audi A4 Avant ile BMW 3 Serisinden Touring bunun aksini ispatlamayı başarabilmiştir. Volvo’nun yeni silahi V60 ise atalarının sade albenisinden kurtularak yepyeni bir görünümle ortaya çıkmıştır. Kesin hatlar artık geride kaldı, İsveç ailesinin en yeni üyesi kavisli hatları, modaya uygun silueti ve duruşundaki zarafeti ile bu yıla damgasını vuracak gibi. Volvo, 163 beygir gücündeki 400 Newton torklu 2 litrelik 5 silindirli yeni dizeli ile yolları ayağınıza seriyor. Yeni Volvo’nun dizel alanında ezeli rakipleri olan AUDI ve BMW’yi susturup susturamayacağını zaman gösterecek.
Genel Tanıtım: Volvo V60 ile ilgili tüm bilgiler ve test sonuçları
Yeni Volvo’nun arka kapısını ilk açtığınızda dar olduğunu düşünebilirsiniz. 4,63 metrelik uzunluğa sahip arka bölümü ile çoğu kompakt arabaya göre daha dardır. Coupe benzeri tavanı ile tuttuğunu koparan bir görünüme sahip ailenin en genç üyesi yetişkinleri sıkışarak mütevazı bir şekilde oturmaya zorlamaktadır ve ayrıca 43 numara ayağı olan biri için ancak yetecek kadar ayak boşluğu bulunmaktadır. 430 ile 1241 litre arasında değişen bagaj hacmi ile yerden tasarruf burada da görülmektedir. Fakat en azından arkadaki üçlü koltuğun katlanabilir olması sayesinde oluşan boş olan sadece Volvo’da görülmektedir. Arka tarafta bir nevi hayal kırıklığı yaratan Volvo ön kısımda Nordik tasarımı ile birlikte kullanıcının yüzünü güldürmektedir. Biraz yüksek olan ön koltuklar el desteği açısından zayıf kalmaktadır; fakat konfor ve ergonomi Volvo’nun iddialarını haklı çıkarmaktadır. Aynı zamanda modaya uygun son derece kaliteli maddeler ile yaratılan hoş ambiyans ilgi çekmektedir. Bu bakımdan Audi de özenli işçiliği, insanın içini okşayan yüzeyleri, sade kullanışlılığı ve gözle görülür bir şekilde daha fazla hacmi ile birlikte oldukça iddialıdır. A4, V60′dan yaklaşık sadece 7 santimetre daha yüksek olsa da çok daha ferah görünmektedir ve ne ön ne de arka kısımda genişlik adına şikâyet edilecek bir şey vardır. Ayrıca Bavyeralı A4 Avant, 1430 Litre ‘ye kadar çıkan bagaj hacmine sahiptir.
Genel Tanıtım: BMW 3 Serisi ile ilgili tüm bilgiler ve test sonuçları,
4,53 metrelik uzunluğu ile bu BMW’ye sığabilmeniz için gerçekten kısa olmanız gerekiyor. Engebeli yapısı ile birlikte daha da daralan bagaj hacmi maksimum 1385 litredir. Volvo’da olduğu gibi BMW’de de yolcular mütevazı bir şekilde oturmak zorundadır çünkü ön yolcu koltuklarının altında ayaklarını koyacak yeterli boşluk bulunmamaktadır. Koltukların derin olması nedeniyle dizler için de rahatsız edici bir durum oluşmaktadır. Fakat yine de kafası karışmış okuyucuların o kadar da sıkıntı etmelerine gerek yok çünkü yeterli ferahlığın sağlandığından emin olabilirsiniz. 3 serisi bile olsa unutmayınız ki Touring bir sürücü arabasıdır. Hatları belirgin koltukları ve özenle sağlanmış bütünlüğü ile birlikte ön kısma oturan birinin kendini tetikte hissetmemesi mümkün değildir. Daha önceki tecrübelerimize dayanarak söyleyebiliriz ki Audi ve BMW’nin tek bir lüks anlayışı vardır: Daha fazlasını isteyen, daha fazla öder. Gariptir ki Volvo’nun Şehir Güvenliği adını verdiği saate 30 km’ye kadar olan hızlarda ani bir çarpışma durumunda otomatik fren sisteminin devreye girmesi BMW’nin 3 serisinde de görülmektedir. Ayrıca hiçbir ekstra ücret ödemeden arka yan hava yastıklar her modelde bulunmaktadır.
V60 ne kadar dinamik gözükürse gözüksün daha da dinamik hale getirmek mümkündür. Konfor demek para demektir. Test arabasının ayarlanabilir Dört-C süspansiyonu ile birlikte araç çok daha duyarlı hale gelerek size neredeyse yolda gittiğinizi bile unutturmaktadır. Volvo bu sefer turnayı gözünden vurmuşa benziyor. Gaza bastığınızda bile araba boşta mı diye düşündüren sessiz ve bir o kadar da asil 5 silindir motor. V60′ın boğa kadar güçlü motoru rahat, vites değiştirmeye isteksiz bir sürüş alışkanlığı ortaya çıkarmaktadır. 3000′den fazla yapılan deneme sürüşü sonrasında araçta hararet adına tek bir ize rastlanmamıştır ve ayrıca 6 kademeli vites kolunun gerekli hassasiyette olmadığını vurgulamakta fayda var. 6,1 litrelik yakın oranı ile 5 silindirli Volvo, Audi’nin 170 beygirlik A4 Avant TDI’den biraz daha az yakmaktadır.
Genel Tanıtım: Audi A4 ile ilgili tüm bilgiler ve test sonuçları
Yüksek devirli iki litrelik motoruyla pilotların bile canını yakmaktadır. Fakat ek bir seçenek olarak gelen spor süspansiyonuna gerek yoktur. Bizim tavsiyemiz standart paketi almanız yönünde. Standart şasesi ile birlikte A4 büyük ölçüde yeterli esnekliği ile özel spor süspansiyonunu rafa kaldırmaktadır. BMW’den A4′teki süspansiyon konforunu ve esnekliğini beklemeyiniz. Aslında dondan dolayı oluşan kabarmaları ve parke taşının yarattığı titreşimi başarılı bir şekilde filtre etmektedir; fakat söz konusu çetrefilli yollar olduğunda durum biraz değişmektedir. Derin dalgalar arka aksları dalganın şiddeti bitene kadar zıplatabilmektedir. Hatta zaman zaman tekerleklerin zeminle bağlantısı kesilmektedir ve bu da oldukça hassas ayarlanmış olan ESP sisteminin sıklıkla müdahale etmesini gerektirmektedir. 3 serisinin engebeli yollardaki sarsılmalarına rağmen çevik direksiyon sistemi sayesinde güvende olduğunuza emin olabilirsiniz. Rakipsiz: Motor gücü ibre kırmızı bölgeye geldiğinde hala devam eden 184 beygirlik bir güç canavarı.
Ve test sürüşleri boyunca sadece 5,7 litrelik yakıt tüketimi ile birlikte dizel rakiplerinin pekte yakından rekabet edemeyeceği bir skora imza atmıştır.
Araç Bilgisi | Audi | BMW | Volvo |
---|---|---|---|
Motor | Dört Silindir , Turbo, Önden Çekişli | Dört Silindir, Turbo, Önden Çekişli | Fünfzylinder, Turbo, Çapraz Çekişli |
Valfler/Kam milleri | Her silindir için 4/2 | Her silindir için 4/2 | Her silindir için 4/2 |
Kam mili hareket sistemi | Triger kayışı | Zincir | Triger kayışı |
Silindir Hacmi | 1968 cm³ | 1995 cm³ | 1984 cm³ |
1/dk kW (BG) | 125 (170)/4200 | 135 (184)/4000 | 120 (163)/2900 |
1/dk Nm | 350/1750 | 380/1750 | 400/1400 |
Vmax | 222 km/s | 233 km/s | 220 km/s |
Şanzıman | 6-vites manüel | 6-vites manüel | 6-vites manüel |
Hareket Sistemi | Önden çekişli | Arkadan çekişli | Önden çekişli |
Ön ve Arka Frenler | Disc/Dİsc | Disc/Dİsc | Disc/Dİsc |
Test Arabası Tekerleri | 225/50 R 17 Y | 225/45 R 17 W | 235/40 R 18 W |
Jant Büyüklüğü | 7,5 x 17″ | 8 x 17″ | 8 x 18″ |
CO2 Tüketimi | 144 g/km | 128 g/km | 144 g/km |
Tüketim | 6,7/4,7/5,5 l | 6,0/4,1/4,8 l | 7,3/4,4/5,5 l |
Çekme kapasitesi yüklü/yüksüz . | 1600/750 kg | 1600/745 kg | 1600/750 kg |
Hesaplamalar | Audi | BMW | Volvo |
---|---|---|---|
Hızlanma | |||
0–50 km/s | 3,4 s | 2,7 s | 3,5 s |
0–100 km/s | 9,1 s | 8,1 s | 10,1 s |
0–130 km/s | 14,9 s | 13,3 s | 17,1 s |
Esneklik | |||
60–100 km/h | 6,5 s (4. Vites) | 6,3 s (4. Vites) | 7,7 s (4. Vites) |
80–120 km/h | 12,6 s (6. Vites) | 12,1 s (6. Vites) | 13,1 s (6. Vites) |
Yüksüz ağırlık/Tavan yükleme kapasitesi | 1618/472 kg | 1594/451 kg | 1719/461 kg |
Ağırlık dağılımı ö./a. | 57/43 % | 49/51 % | 61/39 % |
Dönüş Çapı sol/sağ | 11,9/11,7 m | 11,3/11,1 m | 12,9/12,5 m |
Fren Mesafesi | |||
100 km/s soğuk | 36,7 m | 37,0 m | 37,5 m |
100 km/s sıcak | 36,5 m | 36,8 m | 36,4 m |
Yorumlar
Yorum Gönder